Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Öppenhet mot andra

Av John Johansson - 8 augusti 2014 18:11

Jag blir så trött på när jag vill berätta om något roligt som hänt och jag hör hur den jag berättar för bara kommer med den ena kommentaren efter den andra som innehåller en massa råd om vad jag borde tänka på. Jag förnekar inte att det görs i all välmening, men det blir ibland för mycket när andra på eget initiativ fullkomligt pepprar en med råd. Jade jag bett om det hade det varit en annan sak. Men när jag bara vill berätta och dela med mig av glädjen jag känner, och jag blir bemött med en massa råd och förmaningar, då tappar jag glädjen för den stunden.
Jag vet att jag är rätt naiv och har lite för lätt att lita människor. Men jag är hellre sån, tror gott om alla och ger dem en chans, i stället för att vara misstänksam och praktiskt taget inte lita på nån. Visst åker jag på smällar, men jag avskyr att generalisera på något sätt. Alla är individer, oavsett var de kommer ifrån, vad de varit med om, eller någon annan faktor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Johansson - 7 mars 2015 17:05

Jag vill dela med mig av mina tankar kring detta som vi kallar att misslyckas. Jag undrar om det egentligen finns något som rätteligen kan heta så. Det som gav upphov till dessa tankar var att jag nyligen tvingades avbryta en utbildning. Var detta e...

Av John Johansson - 30 november 2014 15:10

Hoppas jag inte trampar nån på tårna nu (såvida nån ens läser mina inlägg). Jag blir mer och mer irriterad över ett återkommande mönster. Jag syftar på det här med nätdejting igen. Det är en oerhört stor procent som skriver ganska likt i sina pres...

Av John Johansson - 12 november 2014 21:29

Vad tänker ni när ni hör eller läser uttrycket "båda fötterna på jorden"? Vad innebär det egentligen? Jag anser själv att jag har landat, eller har "båda fötterna på jorden". Så jag tänker i alla fall förklara min syn. Enligt min mening innebär...

Av John Johansson - 11 november 2014 19:18

Mobbning är tyvärr ett återkommande problem som förkommer inom såväl skola som arbetsplats, egentligen alla platser där det rör sig en större mängd människor. Det är alltid en grupp som är "tuffare" och gör sig lustiga över andra. Den andra gruppen, ...

Av John Johansson - 25 oktober 2014 12:23

Jag reagerar mycket starkt på när jag läser presentationer på datingsidor där personen säger sig vilja se diverse bra egenskaper hos sin partner, men som när man hör av sig och erbjuder just detta inte visar något som helst intresse! Hur kan man säg...

Ovido - Quiz & Flashcards