Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Misslyckad, eller?

Av John Johansson - 7 mars 2015 17:05

Jag vill dela med mig av mina tankar kring detta som vi kallar att misslyckas. Jag undrar om det egentligen finns något som rätteligen kan heta så.
Det som gav upphov till dessa tankar var att jag nyligen tvingades avbryta en utbildning. Var detta ett misslyckande? Den tanken fanns aldrig i mitt huvud. Jag började däremot fundera kring just detta.
Varför ansåg jag inte att jag hade misslyckats? Jag hade inte tillräckliga resurser. Jag drabbades av utmattning för två år sen, och det begränsar mig. Det tog bara ett par dagar innan jag insåg att jag inte skulle klara av det. Och det var tanken från början, att se huruvida jag skulle orka med.
I allmänhet tror jag att det är värt att ifrågasätta om det egentligen finns något som kan kallas misslyckande. Tänk efter, om det vi företar oss inte går hela vägen och vi tänker efter, då hittar vi ofta en eller flera anledningar till varför. Vi saknade antingen tillräcklig kunskap, eller också de rätta resurserna eller vektygen. Och när du tänker på detta, skulle du fortfarande anse att du misslyckats? Nå, det tycker i alla fal inte jag ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Johansson - 30 november 2014 15:10

Hoppas jag inte trampar nån på tårna nu (såvida nån ens läser mina inlägg). Jag blir mer och mer irriterad över ett återkommande mönster. Jag syftar på det här med nätdejting igen. Det är en oerhört stor procent som skriver ganska likt i sina pres...

Av John Johansson - 12 november 2014 21:29

Vad tänker ni när ni hör eller läser uttrycket "båda fötterna på jorden"? Vad innebär det egentligen? Jag anser själv att jag har landat, eller har "båda fötterna på jorden". Så jag tänker i alla fall förklara min syn. Enligt min mening innebär...

Av John Johansson - 11 november 2014 19:18

Mobbning är tyvärr ett återkommande problem som förkommer inom såväl skola som arbetsplats, egentligen alla platser där det rör sig en större mängd människor. Det är alltid en grupp som är "tuffare" och gör sig lustiga över andra. Den andra gruppen, ...

Av John Johansson - 25 oktober 2014 12:23

Jag reagerar mycket starkt på när jag läser presentationer på datingsidor där personen säger sig vilja se diverse bra egenskaper hos sin partner, men som när man hör av sig och erbjuder just detta inte visar något som helst intresse! Hur kan man säg...

Av John Johansson - 18 oktober 2014 16:39

Kan man vara FÖR hängiven i en relation? Nåja, beror väl på hur man menar. Men jag fick en rätt oväntad reaktion av en tjej som jag fått kontakt med. Jag sa till henne i ett telefonsamtal han hon skulle veta att jag inte tittar åt nåt annat håll s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards