Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Fötterna på jorden

Av John Johansson - 12 november 2014 21:29

Vad tänker ni när ni hör eller läser uttrycket "båda fötterna på jorden"? Vad innebär det egentligen?

Jag anser själv att jag har landat, eller har "båda fötterna på jorden". Så jag tänker i alla fall förklara min syn.

Enligt min mening innebär det att man har hittat, eller landat i sig själv. Men det innefattat också en balanserad syn på både sig själv och omgivningen. En balanserad självkänsla.
Hur visar sig detta i praktiken? Bland annat genom att man inte är så kräsen och dömande. Men är man "upp i det blå", för att ens eget liv mer eller mindre flutit på, då blir det lättare att man ser ner på andra som är lite annorlunda. Det är som att man svävar och bara vet hur det är där uppe, man ser inte de som befinner sig närmare botten eller till och med PÅ botten.

För det är ju så, speciellt när man utsatts för svårigheter, att man blir nedtagen på jorden, och för vissa är det snarare som att slås i backen. Hur man än hamnar där så ser man då hur livet faktiskt kan vara, att inte allt bara flyter, vilket genererar i hur man både ser på och behandlar andra.
Tillåt mig att återigen referera till min användning av datingsidor. Där ser jag just uttrycket "båda fötterna på jorden" frekvent förekommande, antingen om sig själv eller om hur de vill att deras tilltänkta ska vara. Så sitter jag där och läser och tänker: "Jag har allt det där, men du tittar inte ens åt mitt håll! Vad mer begär du?"

Det är då jag undrar, hur nära jorden befinner de sig?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Johansson - 7 mars 2015 17:05

Jag vill dela med mig av mina tankar kring detta som vi kallar att misslyckas. Jag undrar om det egentligen finns något som rätteligen kan heta så. Det som gav upphov till dessa tankar var att jag nyligen tvingades avbryta en utbildning. Var detta e...

Av John Johansson - 30 november 2014 15:10

Hoppas jag inte trampar nån på tårna nu (såvida nån ens läser mina inlägg). Jag blir mer och mer irriterad över ett återkommande mönster. Jag syftar på det här med nätdejting igen. Det är en oerhört stor procent som skriver ganska likt i sina pres...

Av John Johansson - 11 november 2014 19:18

Mobbning är tyvärr ett återkommande problem som förkommer inom såväl skola som arbetsplats, egentligen alla platser där det rör sig en större mängd människor. Det är alltid en grupp som är "tuffare" och gör sig lustiga över andra. Den andra gruppen, ...

Av John Johansson - 25 oktober 2014 12:23

Jag reagerar mycket starkt på när jag läser presentationer på datingsidor där personen säger sig vilja se diverse bra egenskaper hos sin partner, men som när man hör av sig och erbjuder just detta inte visar något som helst intresse! Hur kan man säg...

Av John Johansson - 18 oktober 2014 16:39

Kan man vara FÖR hängiven i en relation? Nåja, beror väl på hur man menar. Men jag fick en rätt oväntad reaktion av en tjej som jag fått kontakt med. Jag sa till henne i ett telefonsamtal han hon skulle veta att jag inte tittar åt nåt annat håll s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards