Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Väntan

Av John Johansson - 17 augusti 2014 18:14

"När det man väntar på dröjer blir hjärtat sjukt, men det efterlängtade är ett livets träd när det kommer."

Det är ju inget nytt att tiden verkar gå oerhört långsamt när man väntar på något. Man kollar klockan, mailen, Facebook eller annat stup i ett. Hela tiden hoppas man hitta nåt som fördriver tiden.
Samma när man ska möta någon, och h*n av någon anledning blir sen. Då står ,an nästan och stampar och undrar var h*n håller hus.

Jag har ingen teori om varför vi uppfattar tiden på detta sättet. Men håll med om detta, att när det händer saker, eller vi bara umgås med någon/några vi tycker om, ja då går tiden jättefort. Och, som jag antydde i början, när det man väntat på äntligen händer, då glömmer man hela den tiden man väntat.

Kan det helt enkelt vara så att vi, medan vi väntar, behöver medvetet fokusera på något? Kanske vi ska ta tillfället att fundera över saker som vi inte hinner i vardagsstressen. För hur många av oss känner inte ibland att vi är så upptagna med saker att vi hela tiden ligger efter? Och mitt i allt kanske man kommer att tänka på något man borde besluta om men känner bara: "Åh, orkar inte tänka på det nu!"
Beror det inte ofta på att vi inte tar oss tid att släppa allt för att kunna ägna tid åt viktiga saker? Beror det inte på att vi fyller vår tid med massa aktiviteter och annat, så att när kvällen kommer är vi helt slut och samtidigt går hjärnan på högvarv?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Johansson - 7 mars 2015 17:05

Jag vill dela med mig av mina tankar kring detta som vi kallar att misslyckas. Jag undrar om det egentligen finns något som rätteligen kan heta så. Det som gav upphov till dessa tankar var att jag nyligen tvingades avbryta en utbildning. Var detta e...

Av John Johansson - 30 november 2014 15:10

Hoppas jag inte trampar nån på tårna nu (såvida nån ens läser mina inlägg). Jag blir mer och mer irriterad över ett återkommande mönster. Jag syftar på det här med nätdejting igen. Det är en oerhört stor procent som skriver ganska likt i sina pres...

Av John Johansson - 12 november 2014 21:29

Vad tänker ni när ni hör eller läser uttrycket "båda fötterna på jorden"? Vad innebär det egentligen? Jag anser själv att jag har landat, eller har "båda fötterna på jorden". Så jag tänker i alla fall förklara min syn. Enligt min mening innebär...

Av John Johansson - 11 november 2014 19:18

Mobbning är tyvärr ett återkommande problem som förkommer inom såväl skola som arbetsplats, egentligen alla platser där det rör sig en större mängd människor. Det är alltid en grupp som är "tuffare" och gör sig lustiga över andra. Den andra gruppen, ...

Av John Johansson - 25 oktober 2014 12:23

Jag reagerar mycket starkt på när jag läser presentationer på datingsidor där personen säger sig vilja se diverse bra egenskaper hos sin partner, men som när man hör av sig och erbjuder just detta inte visar något som helst intresse! Hur kan man säg...

Ovido - Quiz & Flashcards