Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av John Johansson - 18 oktober 2014 16:39

Kan man vara FÖR hängiven i en relation?

Nåja, beror väl på hur man menar. Men jag fick en rätt oväntad reaktion av en tjej som jag fått kontakt med. Jag sa till henne i ett telefonsamtal han hon skulle veta att jag inte tittar åt nåt annat håll samtidigt, jag fokuserar på henne.
Hon sa till mig att jag inte behöver känna så.

För all del, vi har ännu inte setts och det kan väl spela in. Men jag har ändå grundvärderingar som gör att jag inte kan med att ha några "reserver" ifall det inte skulle funka. Det är inte rätt mot henne! Jag sa till henne att "hon är inte värd mindre". Det fick mig att undra hur hon värderar sig själv. Personligen tänker jag inte lägga nån energi på en relation där jag är den enda som är engagerad. Då kör jag bara slut på mig själv. Och jag värderar mig själv högre än så, numera.

Så jag vet inte om det kanske är just det jag reagerar på, hennes kommentar att "du behöver inte". Menar hon att jag inte ska värdera henne från början? Menar hon att hon inte är värd den lojaliteten, att jag kan ha flera kontakter så att det blir typ som "Bonde söker fru"? Jag vet inte, men jag kan bara inte göra så!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards